Крайова
Булава УПЮ

Новини КБ УПЮ

Особливості проведення пластових вишколів в часі карантинних обмежень

Автор: пл. сен. пр. Микола Бігус, ОЗО

Епідемія covid-19 та введені через неї карантинні обмеження вплинули на різні сфери пластування. Отже, маємо адаптовуватись і з пластовим оптимізмом відповідати на ці виклики, зокрема і в сфері вишкільної системи.

Спираючись на рішення КПР 

про дозвіл застосовувати онлайн технології для проведення вишколів

https://plast.sitegist.net/uk/decisions/?search=yes&ep_managebodyid=1&snum=27-2020&sdecision_status=0


Рішення КБ УПЮ 

щодо особливостей проведення пластових вишколів в часі карантинних обмежень

Пластові вишколи для різних уладів і різного призначення мають відбуватись при безпосередній, живій присутності учасників, тривати кілька днів, передбачають як спільну вишкільну діяльність, так і побут, харчування тощо.

Це зокрема передбачено Правильником Кадри виховників УПЮ, пункт 6.2.2: “вишкіл впорядників можна переводити у формі однотижневого табору серед природи або кількаденного інтенсивного семінару (на мінімум 4 дні) у відповідному приміщенні”. 

Проте, враховуючи, що триває епідемія Covid-19, на час карантинних обмежень запроваджуються наступні особливості проведення вишколів:

  1. Всі вишколи УПЮ обов'язково мають бути зголошені у відповідні пластові проводи і можуть проводитись у певному форматі лише після затвердження. станичні - у СПС, окружні - у ОПС, крайові - у відповідні булави чи КПС.

  2. Під час проведення вишколів потрібно дотримуватись норм, визначених органами влади для карантинних зон, під які попадає населений пункт, на території якого відбувається захід, в той час. Зокрема, станом на листопад, діють обмеження для масових заходів:

    1. зелена зона - до 50 осіб

    2. жовта зона - до 30 осіб

    3. помаранчева зона - до 20 осіб

    4. червона зона - масові заходи не можуть відбуватись

  3. Дотримуватись базових правил безпеки в умовах епідемії Covid-19:

    1. масковий режим в приміщеннях;

    2. фізична дистанція між учасниками понад 1,5 м;

    3. миття з милом/дезінфекція рук.

    4. систематичне провітрювання приміщень

  4. Перед проведенням вишколу рекомендувати його учасникам та організаторам проводити тестування на Covid -19. Під час вишколу проводити постійне спостереження за станом здоров’я.

  5. Вишколи по можливості проводити для жителів однієї місцевості, щоб мінімізувати побут, спільне проживання учасників вишколу.

  6. Опісля вишколу, організаторам моніторити стан учасників протягом 10-14 днів, і в разі виявлення в когось з них ознак коронавірусного захворювання повідомляти всім, хто був присутній під час заходу, щоб вони відповідно реагували: здавали тест, йшли на самоізоляцію як контактні особи тощо.

  7. Особливості застосування онлайн технологій:

    1. онлайн-технології варто застосовувати лише тоді, коли вже немає змоги проводити вишкільний процес вживу, і якщо це дає змогу досягти цілі вишколу (онлайн технології підходять для передачі знань по різних темах. Для інших складових вишкільного чи виховного процесу вони поступаються живому спілкуванню)

    2. Для КВВ та КВЗ УПЮ допускається поєднання онлайн технологій і спільного перебування вживу у співвідношенні, яке дозволяє досягти цілі вишколів. Спільне перебування учасників вишколу для опрацювання тем, які передбачають практичну, безпосередню взаємодію, зокрема в малих групах має бути не менше 2 днів (14-16 вишкільних годин).

    3. Онлайн навчання в рамках вишколу можна проводити або кількома сесіями по кілька годин в різні дні, або тривалими зустрічами на цілий день (залежно від потреби і можливостей).

    4. Під час онлайн частини вишколу:

      1. дбати, щоб учасники максимально активно брали участь у процесі, використовуючи ті інструменти, які дають різні програми та технології

      2. Під час представлення тем застосовувати підготовлені презентації, відеоролики, які потім можна додатково дати на домашнє опрацювання учасникам. Окрім того, матеріал по темі можна вислати для самостійного опрацювання в різноманітних форматах.

      3. Застосовувати різноманітні інтерактивні методи та форми роботи: опитування, роботи в менших групах (напр. зум-кімнати) і представлення напрацювань, можливість ставити питання і отримувати відповідь, групові обговорення

  8. Опісля проведення вишколів, підведення підсумків і результатів важливо подати звіти у відповідні пластові проводи, які їх затверджували, у визначені терміни. У звіті, зокрема, розкрити питання, як дотримувались карантинні обмеження, чи застосовувались онлайн технології і як саме і чи було осягнуто цілі вишколу.

В разі змін карантинних обмежень і загалом ситуації із епідемією Covid 19, які вимагатимуть інших рішень, дані норми можуть бути змінені.