Крайова
Булава УПЮ

Новини КБ УПЮ

Гутірка "Правила поведінки в соціальних мережах"

Автор: пл.розв. Марія Козак

План

  1. Вступ
  2. Що розуміємо під «негативною поведінкою в соціальних мережах»
  3. Особливості юнацького мислення та їхнє поводження в соцмережах
  4. Чому таке поводження є неприпустимим для пластунів і просто для вихованих людей.
  5. Як цьому запобігти
  6. Звіт по проведеній акції

Вступ

Сьогодні важко уявити повсякденне життя без інтернету та інформаційних технологій. Кожен другий є користувачем різних соціальних мереж. З одного боку, вони полегшують процес комунікації та спілкування, сприяють швидкому обміну інформації, але з іншого, на жаль, стали певним культом і почали частково заміняти живе спілкування. Середньостатистичний підліток значну частину свого вільного часу проводить в інтернеті. Віртуально знайомляться, спілкуються, створюють непорозуміння і їх вирішують, при цьому часом забуваючи, що за ними слідкують сотні знайомих і не дуже людей, які не завжди вникатимуть в суть справи.

 Розуміння поняття «Негативна поведінка в соціальних мережах»

Як і в реальному житті, так і в віртуальному світі повинні бути певні правила спілкування та поведінки. Часто, пишучи і викладаючи в інтернет якусь інформацію, ми ніколи не наважились би озвучити її вголос дивлячись комусь в очі.
Етикет спілкування вважає вживання ненормативної лексики в повсякденному мовленні результатом недостатнього виховання. Аналогічну паралель ми можемо провести і для віртуального спілкування.
Варто також звертати особливу увагу на фото та відеозаписи і як вони можуть бути по трактовані.

Вправа 1. Дискусія на тему прикладів таких дій. Хто зустрічав в мережах на сторінках друзів інформацію, дописи чи фотографії, які їх неприємно вразили. Яку частину життя взагалі варто виставляти на показ?

Особливості юнацького мислення та їхнє поводження в соцмережах.

Кожен сучасний підліток намагається по всілякому виділитись з маси, показати всіма можливими способами, що він не такий як всі. Це абсолютно зрозуміле бажання, але не завжди методи виділяння є оправданими і не виходять за межі розумного. Деякі звертають до себе увагу крикливим зовнішнім виглядом, деякі викличною поведінкою і незрозумілими вчинками. Не оминає це виділяння й віртуального життя. Але виділятись можна позитивно, коли є речі дійсно гідні уваги, а є випадки, коли як то кажуть, «нема чим похвалитись». В другому варіанті юнацтво починає придумувати речі, які деколи виходять за норми дозволеного. І цим, автоматично, стає таким самим, як і всі решта.
Те, що ми робимо, чи кажемо в юному віці, може негативно відбитись на нас в майбутньому. І в силу нашого нерозуміння цього зараз, будемо довго шкодувати про це потім.

Вправа 2. Перегляд з юнацтвом опублікованих в інтернеті різних способів самовираження: малюнки, графіка, прикраси ручної роботи, спортивні осяги з однієї сторони і приклади просто викличної поведінки з іншої.

Чому таке поводження є неприпустимим для пластунів і просто для вихованих людей?

Викладаючи в соціальних мережах інформацію, яка може принижувати чиюсь гідність, людина, перш за все, принижує власну гідність. Це створює відповідну репутацію. Варто пам`ятати, що вся інформація, яка потрапляє в інтернет, залишається там назавжди. Змінити чи видалити її звідти часто потім буває неможливо. А той хто володіє інформацією, володіє світом. Згодом, коли ми закінчимо ВНЗ, будем проходити співбесіди, подавати резюме в різноманітні установи, все, що знають про нас інші, може бути використано проти нас, а двічі справити перше враження ми не зможемо.
Беручи приклади з реального життя, я дуже часто змінювала свою думку про людей, познайомившись з ними особисто. До того, володіла про них лише інформацією з інтернету. Дуже часто, створений образ абсолютно не співпадав з реальним.
А якщо говорити про пластунів, то таке поводження для них є абсолютно неприпустимим. Перш за все треба пам’ятати про першу точку Пластового Закону – пластун словний. Складаючи присягу, ми обіцяли дотримуватись Пластового Закону. Компрометуючи себе, ми компрометуємо честь організації, до якої належимо. Також пластун братерський і доброзичливий, ввічливий і завжди доброї гадки. Кожна з цих точок є однаково важливою. Винятків у цьому Законі немає.

Вправа 3. Кожен по колу пише на листочку точку пластового закону ,яку вважає, що треба покращити тому, хто праворуч і передає йому, аналогічно робимо для друга ліворуч. Виховники також роздають кожному таку записку. Згодом, кожен перегляне отримане і матиме змогу порівняти те як він сам себе сприймає і як його сприймають оточуючі.

Як цьому запобігти ?

Перш за все виховник повинен бути прикладом для свого юнацтва. Він не може докоряти чи осуджувати за те, чого не дотримується сам. Юнацтво помічає набагато більше, ніж ми можемо собі уявити. У них не буде мотивації розвиватись в кращу сторону, якщо виховник не заохочуватиме до цього.
Тим більше, профілактика, завжди набагато краща, ніж вже вирішення проблеми, яка сталась. Якщо це молодше юнацтво, їм потрібно з самого початку пояснити, чому потрібно дотримуватись правил віртуального спілкування, адже зараз діти стають активними користувачами ще з раннього шкільного віку. А якщо це старше юнацтво, з ними потрібно постійно проводити виховні розмови на цю тему. З досвіду скажу, що розмови один на один теж є дуже помічними. Варто питати, що саме керує юнацтвом і які в нього думки на цю тему. Також можна провести дебати, або навіть дискусію. Дуже важливо спонукати абсолютно кожного до висловлення власних думок.